Maak verbinding met je (potentiële) gasten
Wil je ook online zichtbaar
worden met je horecaonderneming?
Veel horecaondernemers slagen erin een succesvol concept neer te zetten. Er bestaat een goede wisselwerking tussen de geboden service en de kwaliteit van de producten. Hierdoor worden veel ondernemingen door de jaren heen een gevestigde naam in de stad of het dorp, waardoor de gasten structureel terugkomen en het restaurant dagelijks goed gevuld is.
Maar helaas weten maar weinig horecaondernemers het voor elkaar te krijgen om online ook een slag te slaan. Terwijl alle branches zich op hun eigen manier focussen op online marketing, loopt de horecabranche naar mijn mening achter. Is dat niet ongelofelijk zonde?
Hoe zou het zijn als je ook online zichtbaar wordt? Hoe zou het zijn om online aan de uitstraling van je restaurant te werken en een band te behouden met je vaste gasten? En nog beter, hoe zou het zijn om via online marketing meer gasten in je restaurant te krijgen?
Dit is voor de horecaondernemer die ook online een slag wil slaan met zijn of haar
horecaonderneming en zich wil onderscheiden van duizenden andere horecaondernemingen.
🔥 Laat mij je helpen… en maak gebruik van mijn ervaring in zowel de horeca als online marketing.
- Ik geef je een duidelijk en simpel advies over hoe je je online zichtbaarheid kunt vergroten.
- Door mijn ervaring in de horeca (12 jaar +) ken ik de vraagstukken van zowel de ondernemer als de gast.
- Dit kan ik combineren met mijn ervaring in de online marketing.
Samen gaan we werken aan de online uitstraling van je restaurant.
Allemaal met het doel om zichtbaar te blijven als je gasten niet fysiek aanwezig zijn, om een goede band te behouden met je vaste gasten en om de aandacht te trekken van je potentiële gast.
De meeste ondernemers doen maar wat.
Ze hebben een succesvol restaurant neergezet en bedenken dat ze eigenlijk ook iets met marketing zouden moeten doen. Voor ondernemers voelt online marketing vaak als een blok aan het been. Ze moeten er eigenlijk iets mee, maar ze hebben geen idee hoe of waarom.
Af en toe wordt er een afbeelding op Instagram en Facebook geplaatst, maar daar is ook alles mee gezegd. Soms lijkt het alsof de branche twintig jaar achter loopt en geen idee heeft wat er allemaal mogelijk is op het gebied van online marketing.
Wat laten ondernemers hier enorm veel kansen liggen. Zeker omdat de branche zo achterloopt en veel restaurants geen gebruikmaken van een actieve marketingstrategie. Je kunt je in je stad of dorp online al snel onderscheiden ten opzichte van andere horecaondernemingen.
Ik kan me goed voorstellen dat je
schrikt als het over online marketing gaat..
Je kan het gevoel hebben dat online marketing ingewikkeld is en dat je duizenden euro’s moet investeren om online vindbaar te worden en dat je hiervoor uitgebreide marktonderzoeken moet doen en je moet verdiepen in nietszeggende marketingtermen.
Mogelijk loop je met vragen rond als:
- Wat gaat online marketing mij opleveren?
- Waar praat ik überhaupt over als we over online marketing praten?
- Hoe kan ik LinkedIn, Instagram, SEO en/of nieuwsbrieven in mijn voordeel gebruiken?
Waarschijnlijk is online marketing een enorme energielek, ook omdat de meeste horecaondernemers praktische mensen zijn die geen behoefte hebben om uren achter de laptop te zitten om aan online marketing te werken. En waarom zou je tijd verspillen aan online marketing als je ook in je restaurant kan zijn om je gasten te helpen?
Toch ga ik aan alle twijfel en onzekerheid een eind maken.
Er liggen enorm veel kansen op het gebied van online marketing. Ook voor jouw horecaonderneming.
Ook al heb ik soms het gevoel dat de horecabranche is blijven hangen in het jaar 2008, toch leven we ondertussen al in het jaar 2024. We leven in een digitaal tijdperk dat zich elke dag blijft ontwikkelen. Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon of een laptop en consumeert elke dag online veel informatie.
Want zeg eens eerlijk? Hoe zit dat bij jou? Zoek jij weleens iets op Google? Heb jij ook een Instagram en/of Facebook account? Luister jij naar podcasts? Open je weleens een nieuwsbrief? Ik weet zeker dat je op een of meerdere van deze vragen een ja kunt antwoorden.
Zie je hoe zonde het is dat je hier als ondernemer geen gebruik van maakt? In een wereld waarin iedereen online bereikbaar is, maken de meeste horecaondernemers daar geen gebruik van. Terwijl er ongelofelijk veel kansen liggen.
Weet je waar ik in geloof?
Ik geloof dat je je restaurant op de lange termijn kunt vullen door een goede online marketingstrategie.
Of we nu praten over de toerist die in Amsterdam een leuk restaurant zoekt, een zakenman die een vergaderruimte zoekt, een jong stel dat een trouwlocatie zoekt, een persoon met een pinda-allergie die veilig en lekker ergens wil eten of een groep vriendinnen die opzoek zijn naar een locatie voor een high-tea…
Online marketing gaat je helpen om deze gasten binnen te halen én nog belangrijker, te behouden.
Als ik denk aan online marketing en horeca, dan denk ik aan deze woorden:
- Verbinden;
- Vertrouwen;
- Ervaren.
Verbinden en vertrouwen gaan hand-in-hand met elkaar en dat levert uiteindelijk een ervaring op.
Ik ga het je uitleggen.
Verbinden
Uit onderzoek van het National Restaurant Association is naar voren gekomen dat gemiddeld 50% van de omzet van een restaurant uit terugkerende gasten wordt gehaald. En persoonlijk heb ik dit onderzoek niet nodig om hiervan overtuigd te zijn. Je vaste gasten zijn superbelangrijk.
Daar gaat verbinding voor mij over. Als gasten naar je restaurant komen, dan is een goede eerste indruk erg belangrijk. Je gasten komen bij een goede eerste indruk namelijk terug en na verloop van tijd is je restaurant de favoriete locatie van je terugkerende gast.
Door jezelf te verbinden met deze gasten, zorg je ervoor dat je gasten zich vertrouwd voelen in je restaurant. Ze kunnen zich identificeren met je onderneming en je restaurant voelt als thuiskomen.
Online marketing speelt hierin een grote rol, omdat je naast dat je op locatie de verbinding aan kunt gaan, nu ook online de verbinding kunt opzoeken. Je komt bij je terugkerende gast onder de aandacht, terwijl je gasten niet fysiek aanwezig zijn. Hierdoor blijf je continue zichtbaar.
Vertrouwen
Zoals gezegd hebben goed vertrouwen en verbinding veel met elkaar gemeen. Het een kan niet zonder het ander. Een terugkerende gast moet zich vertrouwd voelen om te kunnen verbinden. Maar wist je dat vertrouwen ook belangrijk is voor nieuwe en potentiële gasten?
Elke gast heeft een verhaal en komt met een reden bij jouw op bezoek. Het is in mijn ogen de kunst om de behoeften van je potentiële gast te vervullen. Hierdoor heeft je gast ook daadwerkelijk een reden om bij je op bezoek te komen.
Je straalt vertrouwen uit door je verhaal te delen en de gast het gevoel te geven dat jouw restaurant de plek is waar ze moeten zijn. Een goede online marketing strategie kan je helpen om het vertrouwen van je potentiële gast te verbeteren.
Ben jij de ondernemer die gelooft dat jouw restaurant dé plek is waar vegetariërs moeten komen eten? Kun jij potentiële gasten met een notenallergie het vertrouwen geven dat ze in jouw restaurant veilig en kwalitatief kunnen eten? Deel je verhaal en onderscheid je hierin.
Ervaren
Ik geloof dat je met online marketing extra kracht kunt geven aan de ervaring van je gast. De ervaring van je gast gaat namelijk niet alleen maar over het bezoek aan je restaurant. In het digitale tijdperk van nu is een goede online ervaring ook van essentieel belang voor je onderneming.
Een goede online ervaring gaat over een prettige uitstraling van je onderneming. Denk bijvoorbeeld aan een prettige en professionele Instagram feed, veel positieve recensies, een persoonlijke noot via nieuwsbrieven en antwoorden op vragen van je potentiële gasten op je website.
Je kunt al aan de ervaring van je gast werken, terwijl deze gast nog nooit bij je heeft gegeten. Je kunt onder de aandacht komen bij mensen die in de toekomst een gast van je worden. Allemaal door te werken aan de ervaring die je potentiële gasten online van je restaurant hebben opgedaan.
Hoe de horeca een ervaring is (en moet zijn)
Ik geloof heilig in de wondere wereld van online marketing in de horeca. Ik geloof dat je je gasten via online marketing kunt behouden, maar ook nieuwe gasten kunt verleiden tot een bezoek aan je onderneming. Ik geloof dat je de band met je (potentiële) gasten kunt onderhouden en kunt uitstralen dat jouw restaurant de plek is waar je gasten moeten zijn.
Ik geloof dat je als onderneming een verhaal moet hebben. Je moet duidelijk hebben wat je wil aanbieden en waarom. Als je dat helder hebt, kun je werken aan gerichte online marketing om met commitment de behoeften van je (potentiële) gast te vervullen.
Elke onderneming is anders. Een restaurant in de bossen van Gelderland heeft andere type gasten en andere vraagstukken dan een restaurant in het centrum van Utrecht. Elke onderneming heeft een andere aanpak nodig op het gebied van online marketing.
Hoe de horeca een ervaring is (en moet zijn)
Ik geloof heilig in de wondere wereld van online marketing in de horeca. Ik geloof dat je je gasten via online marketing kunt behouden, maar ook nieuwe gasten kunt verleiden tot een bezoek aan je onderneming. Ik geloof dat je de band met je (potentiële) gasten kunt onderhouden en kunt uitstralen dat jouw restaurant de plek is waar je gasten moeten zijn.
Ik geloof dat je als onderneming een verhaal moet hebben. Je moet duidelijk hebben wat je wil aanbieden en waarom. Als je dat helder hebt, kun je werken aan gerichte online marketing om met commitment de behoeften van je (potentiële) gast te vervullen.
Elke onderneming is anders. Een restaurant in de bossen van Gelderland heeft andere type gasten en andere vraagstukken dan een restaurant in het centrum van Utrecht. Elke onderneming heeft een andere aanpak nodig op het gebied van online marketing.
Mijn naam is jelrik
Mijn naam is Jelrik. Ik heb twaalf jaar ervaring in de horeca en heb veel van de branche gezien. Ik heb in allerlei takken ervaring en heb in mooie bedrijven in zowel binnen- als buitenland gewerkt. Dit combineer ik met mijn ervaring in online marketing.
Ik wil je helpen. Ik kan je advies geven over hoe je met jouw bedrijf een slag kunt slaan met online marketing. Ik vind het leuk en interessant om je bedrijf te analyseren op basis van het concept en de locatie waar je gevestigd bent, en om op basis daarvan na te denken hoe je online een slag kunt slaan.
Allerlei platformen, zoals LinkedIn, nieuwsbrieven, SEO, Tripadvisor, Google, Instagram of TikTok, kunnen je helpen om online te groeien. Ik geloof niet dat alle platformen voor elke horecaonderneming even rendabel zijn. Voor de ene horecaonderneming is SEO misschien interessanter dan voor de andere. Daarom moet ik je bedrijf analyseren en weten wat bij je past.
Ik maak een strategisch plan dat jij kunt uitvoeren. In het traject ben ik elke dag beschikbaar voor advies en sturing die jij nodig hebt. En passend bij de situatie kan ik een deel van de strategie uitvoeren.
Mijn naam is jelrik
Mijn naam is Jelrik. Ik heb twaalf jaar ervaring in de horeca en heb veel van de branche gezien. Ik heb in allerlei takken ervaring en heb in mooie bedrijven in zowel binnen- als buitenland gewerkt. Dit combineer ik met mijn ervaring in online marketing.
Ik wil je helpen. Ik kan je advies geven over hoe je met jouw bedrijf een slag kunt slaan met online marketing. Ik vind het leuk en interessant om je bedrijf te analyseren op basis van het concept en de locatie waar je gevestigd bent, en om op basis daarvan na te denken hoe je online een slag kunt slaan.
Allerlei platformen, zoals LinkedIn, nieuwsbrieven, SEO, Tripadvisor, Google, Instagram of TikTok, kunnen je helpen om online te groeien. Ik geloof niet dat alle platformen voor elke horecaonderneming even rendabel zijn. Voor de ene horecaonderneming is SEO misschien interessanter dan voor de andere. Daarom moet ik je bedrijf analyseren en weten wat bij je past.
Ik maak een strategisch plan dat jij kunt uitvoeren. In het traject ben ik elke dag beschikbaar voor advies en sturing die jij nodig hebt. En passend bij de situatie kan ik een deel van de strategie uitvoeren.
Tot waar reikt mijn kennis?
Ik heb kennis en ervaring in werken met verschillende platformen.
Op het gebied van online marketing. kan ik je helpen met:
- SEO;
- Instagram;
- Nieuwsbrieven;
- Linkedin;
- Je Google bedrijfsprofiel;
- Tripadvisor;
- En met 12 jaar horeca-ervaring ken ik de branche erg goed.
Dit is mijn manier van werken
Zo gaan we aan de slag.
Analyse
Als eerste gaan we samen koffie drinken. Zo kan ik de sfeer in je onderneming proeven en weet ik met wie ik te maken heb. Ik stel belangrijke vragen en ik ga op onderzoek uit. Ik analyseer waar voor jou kansen liggen op het gebied van online marketing op basis van allerlei verschillende factoren, zoals locatie en jouw verlangen.
advies
Op basis van mijn analyse, mijn onderzoek en mijn bevindingen ga ik je adviseren. Waar liggen nou echt je kansen? Hoe kun je praktisch online een slag slaan met je horecaonderneming, zonder dat je verwikkeld raakt in moeilijke termen en hier meteen veel geld aan moet uitgeven? Waarom zou je iets wel doen en waarom iets niet? Wat kan er anders en wat gaat er goed?
strategie
Vervolgens deel ik je een strategie. Hoe kun je beginnen, waar moet je beginnen en hoe kun je consistent blijven? Ik laat je zien hoe je het beste stap-voor-stap aan de slag kunt gaan en kunt werken aan online vindbaarheid en aan de uitstraling van je bedrijf. Daarnaast kijk ik met je mee of ik een onderdeel kan uitvoeren.
Consistentie = essentieel.
Je wordt niet zomaar even vindbaar. Je haalt niet zomaar even nieuwe gasten binnen. Hiervoor is consistent werk nodig. Je moet zichtbaar blijven en werken aan een langetermijnplan. Maar och, wat vind ik het onbegrijpelijk dat maar weinig horecaondernemers gebruikmaken van online marketing.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag die hier niet bij staat? Laat het me gerust weten!
Dit ga je investeren
De prijs.
Dit ga je investeren
De prijs.
Analyse + advies +
strategie.
€600,-
Ik ga op onderzoek uit en maak een analyse, adviseer jou en werk een strategie voor je uit.
Nadat de strategie is uitgesproken, kun je aan de slag met je marketing.
Analyse + advies + strategie + 24/7 bereikbaar
€1000,-
Ik ga 10 video’s voor je filmen en monteren.
Binnen een week krijg je de video’s aangeleverd.
20 video’s
€1000,-
Ik ga 20 video’s voor je filmen en monteren.
Binnen twee weken krijg je de video’s aangeleverd.
Analyse + advies + strategie
Pilotprijsje 😍
€595,-
Ik ga op onderzoek uit en analyseer wat er in mijn ogen mogelijk is voor jouw bedrijf als we praten over online marketing. Vervolgens werk ik dit uit in een advies en maak ik een plan met het uiteindelijke doel dat je dit plan stap-voor-stap kunt uitwerken.
Je kunt gebruikmaken van mijn lage pilotprijs. Dat wil zeggen, ik wil werken aan mijn portfolio. Een win-win situatie dus. Ik geef advies voor de online marketing van jouw restaurant en doe daar tegelijkertijd ervaring mee op zodat ik mijn dienst kan finetunen.
Samenwerken?
Geloof je in mijn verhaal? Wil je graag groeien via online marketing? Wil je werken aan de online uitstraling
van je restaurant? Wil je de verbinding maken met je (potentiële) gasten? Ik kan je helpen.
Neem contact met mij op en laten we aan de slag gaan. Ik plan hiervoor het liefst een afspraak in je restaurant in,
zodat ik kan proeven met welk bedrijf ik te maken heb.
Stuur een email
Je kunt me een mail sturen naar jelrikstevens@lattemassijato.nl en je vraag bij me voorleggen.
Je mag me ook een Whatsapp bericht sturen als je dat handig vindt.
Bel mij
Je kunt me ook bellen op
06 43 79 49 97. Neem ik niet op? Dan bel ik je terug!